Häng På

"Rosen"



Vädret i Sollentuna

Väder Sollentuna

Sidor

torsdag 7 januari 2010

Introduktion 2.


Är på arbetet 13dags Jul 2010. Snön kommer lite till, vädret är kallt m vackert.

Igår fastnade tågbommen i nedfällt läge. När man då skall ut eller in på Euromaints arbetsplatts så måste man passera det sista 56:e spåret i Solnas tåg trafikplats.
Det va då ca:-20* men är lite mildare idag.
----------------------------------------------------
Fick värden godaste matlåda "Korv Stroganof" m, pota-pero och antagligen "Hing" krydda från Govindas.
Tack Florita!
Vill du att jag skall lägga in en bild på dig?
Vad jag drack? - Jo jag tog min Grön Té blandning + en påse Jordgubbs drink fr "Cambridge" kuren.
Behövde lite närig dricka efter julbordets läckerheter.
-----------------------------------------------------
Idag kommer i alla fall inte Långa tradaren m gods, men i morgon. Nå vi fick i alla fall upp bommen med frilägg' Ni kan tro att det var kallt o mycket snö att pulsa i o' omkring banvallarna.
I sommar kommer väl en ny fotbolls arena att bli närmare sitt fullbordande, här , där för övrigt min mor och min morfar bodde på "Anders vägen" i Hagalund.
-----------------------------------------------------


1 kommentar:

Rosen sa...

Nyheter åt företaget.
EuroMaint Rail har fått i uppdrag av SL, Storstockholms Lokaltrafik, att bygga om de 101 järnvägsvagnar som idag trafikerar Roslagsbanan. Uppdraget, som löper över 4 år, beräknas vara värt ca 400 miljoner kronor.


- Det är ett oerhört omfattande projekt där vi fått vara med hela vägen från design och ritbord, berättar Lars-Göran Olsson, försäljningsansvarig för projektet.

Uppdraget, som inleds i början av 2011, innefattar bland annat utvändig renovering av vagnarna, installation av passagerarinformations- och videoövervakningssystem samt tekniska åtgärder för att förbättra fordonens driftsäkerhet. Inredningen i vagnarna byts ut och invändigt kommer vagnarna att utformas likt de nya pendeltågen i Stockholm. För att förbättra tillgängligheten för funktionshindrade sänks delar av golvet till plattformshöjd i 32 av vagnarna.

Roslagsbanan är Sveriges enda smalspåriga järnväg för reguljär trafik. De 101 vagnarna kommer att transporteras till ombyggnadsverkstaden i Malmö på en specialanpassad lastbilstrailer. Vid verkstaden flyttas vagnarna till specialbyggda spår och till verkstadstrallor som kan dras på de vanliga spåren inne i verkstaden.

- Vi är givetvis jätteglada att SL ger oss i uppdrag att modernisera vagnarna för Roslagsbanan. För ombyggnadsverkstaden utgör affären en viktig basvolym de kommande åren och vi jobbar nu vidare med andra möjliga affärer som kan bidra till beläggningen framöver, säger Sten Nilsson, affärsområdeschef Ombyggnader.


Till pressmeddelandet.